• Butiken drivs av RBAB.
• Företagets säte: Gerdsrud 7, 464 94 Mellerud.
• Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till lovebee.se@gmail.com eller använd kontaktformuläret, beskriv ditt ärende och lämna dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
2. Beställning
• När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
• Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till lovebee.se@gmail.com.
3. Leverans
• Våra normala leveranstider är 3-4 arbetsdagar. Observera att beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
• Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) kan du kontakta oss på e-postadress: lovebee.se@gmail.com.
4. Priser
• Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
• Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
5. Ångerrätt
• Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
• Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss lovebee.se@gmail.com. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller, framgå klart och tydligt.
• Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
• Du står för returfrakt, leverans och att skicket på produkterna vid retur är oklanderligt, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
• På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
• Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
• Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
• Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
• Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
• Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
6. Reklamation och klagomål
• Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
• Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
• Klagomålet ska skickas så snart defekten har upptäckts. Fota eller filma gärna defekten.
6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
• Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till lovebee.se@gmail.com där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
• Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
7. Ansvarsbegränsning
• Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
• Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure).
• Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
8. Produktinformation
• Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
9. Information om Cookies
• Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post- och telestyrelsens hemsida.
10. Personuppgifter
• Genom att handla hos lovebee.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.
• Lovebee.se är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
• Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen(GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
10.1 Vad är en personuppgift?
• En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
• För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.